POLITICA DE RETUR
Marfa comandata se poate returna in interval de maximum 15 de zile calendaristice de la primirea produselor. Costul returului cade, conform legii, in sarcina Clientului.
Termenul de 15 ZILE calendaristice se calculeaza:
- de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat din showroom;
- de la data livrarii produsului. In cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Toate materialele de ambalare utilizate de Semineu Ieftin in scopul expedierii produselor comandate la consumatorii finali reprezinta ambalaj necesar pentru marfa. Clientul trebuie sa se ocupe personal de eliminarea la deseuri a ambalajelor, prin predarea la cel mai apropiat centru de colectare.
In cazul in care comanda s-a livrat pe palet, acesta este de unica folosinta. De aceea, nu preluam paletii de la dumneavoastra. Va rugam sa apelati la cea mai apropiata unitate de colectare deseuri si materii prime revalorificabile, in cazul in care doriti sa eliminati la deseuri acesti paleti.
SERVICIUL RETUR se asigura in conditiile in care:
Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site sau din comanda initiala a clientului. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
Produs nefunctional/deteriorat constatat in primele 48 de ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului. Pentru dovezi, coletul va fi fotografiat si transmise prin e-mail la contact@semineu-ieftin sau prin Whatsapp la numarul de telefon al reprezentantului de vanzari cu care ati derulat relatia comercial. Va recomandam ca verificarea/testarea produselor comandate sa se faca in termenul de 48 de ore. Orice reclamatie ulterioara nu se ia in considerare.
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul va fi fotografiat si se va intocmi proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus cad in sarcina noastra.
Persoanele fizice au dreptul sa returneze produsele comandate in termen de maxim 14 zile, fara a fi obligat sa comunice un motiv, cu conditia ca produsele sa fie in perfecta stare, inclusiv ambalaj. Plata transportului cade in sarcina clientului.
Observatie! – Produsele facute pe comanda speciala nu se returneaza. La preluarea comenzii Agentul de vanzari informeaza clientul care produse sunt considerate comanda speciala si nu se vor putea returna.
Produsul trebuie sa fie insotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.
Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Returul se face cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manual, etichetele initiale intacte, certificatul de garantie in original (daca a fost emis de producator/ distribuitor) si toate documentele cu care a fost livrat produsul (factura/ bon fiscal si de dovada platii).
Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre gestionar, preluarea va fi refuzata.
Nu se accepta returnarea produselor folosite sau asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice/electrice, produsele carora le lipsesc accesorii. Clientul are raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre acesta.
Clientul se obliga ca inainte de expedierea returului sa trimita un e-mail pe adresa contact@semineu-ieftin.ro, care sa conţina:
- data expedierii coletului;
- poze cu produsul defect;
- numarul Comenzii sau Facturii;
- suma de returnat;
- modalitatea de plata dorita
- Formularul de retur completat
Semineu Ieftin va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Se va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii. Termenul de restituire sume catre client este de maxim 10 zile lucratoare.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face la sediu, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice.
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 10 zile de la data la care Semineu Ieftin intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 30 ZILE calendaristice din momentul in care Semineu Ieftin este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
In situatia returului la sediu, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
Suma care o sa fie returnata este suma pe care clientul a platit-o pentru a intra in posesia produsului/produselor achizitionate (nu se pot returna costuri legate de transport).
In cazul returului efectuat la sediu, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.
In cazul clientilor persoane juridice, este necesara eliberarea unei chitante de catre acestia pentru restituirea sumei in numerar, in caz contrar suma va fi restituita prin banca.
Exceptie fac restituirile prin virament bancar, banii vor fi vizibili in contul sau pe cardul clientului in maximum 10 zile calendaristice de la data la care Semineu Ieftin intra in posesia produsului returnat.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii Semineu Ieftin vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.